Dane techniczne jachtu
Poniższe dane mają charakter wyłącznie poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do celów nawigacyjnych. Przed wypłynięciem należy zawsze zweryfikować specyfikację jachtu w obowiązującej instrukcji obsługi lub bezpośrednio u armatora. Mogą występować nieznaczne różnice nawet w obrębie tego samego modelu FEELING 326 oraz zmiany wprowadzane przez armatorów, o których informacje zawarte poniżej nie muszą być aktualne. Poniżej podane są d ane deklaratywne przez producentaDane podstawowe jachtu FEELING 326
| Nazwa jachtu | FEELING 326 |
|---|---|
| Pierwszy rok budowy | 1988 |
| Stocznia / Producent | Kirie |
| Projektant | Harle & Mortain |
Wymiary i długości FEELING 326
| LOA (Length overall – długość całkowita) [ft/stopy] | 32.00 |
|---|---|
| LOA (Length overall – długość całkowita) [m/metry] | 9.75 |
| Długość całkowita zaokrąglona do pełnych stóp. Każdy ułamek stopy zaokrąglany do następnej pełnej stopy, tak by zapewnić sobie zapas miejsca. (tzw. always up) | 32 (stopy) |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [ft/stopy] | 26.58 |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [m/metry] | 8.10 |
| Szerokość maksymalna [ft/stopy] | 11.08 |
| Szerokość maksymalna [m/metry] | 3.38 |
Zanurzenie jachtu FEELING 326
| Maksymalne zanurzenie [ft/stopy] | 5.38 |
|---|---|
| Maksymalne zanurzenie [m/metry] | 1.64 |
| Minimalne zanurzenie [ft/stopy] | 2.39 |
| Minimalne zanurzenie [m/metry] | 0.73 |
Wyporność i balast
| Wyporność [lb/funt] | 8,047.00 |
|---|---|
| Wyporność [kg/kilogramy] | 3,650 |
| Balast [lb/funt] | 2,778.00 |
| Balast [kg/kilogramy] | 1,260 |
Zbiorniki
| Pojemność paliwa [gal/galony] | 26 |
|---|---|
| Pojemność paliwa [l/litry] | 98 L |
| Pojemność wody [gal/galony] | 53 |
| Pojemność wody [l/litry] | 201 |
Parametry żagli i współczynniki
| Powierzchnia żagli wg producenta [ft²/stopy kwadratowe] | 432.00 |
|---|---|
| Powierzchnia żagli wg producenta [m²/metry kwadratowe] | 40.13 |
| Współczynnik SA/D (powierzchnia żagli do wyporności) | 17.27 |
| Współczynnik balastu do wyporności | 34.52 |
| Współczynnik D/L (wyporność do długości) | 191.30 |
| Wskaźnik komfortu (comfort ratio) | 17.91 |
| Współczynnik odporności na wywrotność (capsize screening) | 2.22 |
Prędkość i wyporność
| Prędkość teoretyczna kadłuba (hull speed) | 6.91 kn |
|---|---|
| Wyporność na cal zanurzenia (lb/in) | 1,052.30 pounds/inch |
Wymiary otaklowania
| I (wysokość przedniej wanty) [ft/stopy] | 40.55 |
|---|---|
| I (wysokość przedniej wanty) [m/metry] | 12.36 |
| J (podstawa trójkąta przedniego) [ft/stopy] | 11.94 |
| J (podstawa trójkąta przedniego) [m/metry] | 3.64 |
| P (wysokość żagla grot) [ft/stopy] | 35.10 |
| P (wysokość żagla grot) [m/metry] | 10.70 |
| E (długość bomu) [ft/stopy] | 10.82 |
| E (długość bomu) [m/metry] | 3.30 |
Spinaker
Powierzchnia żagli
| Powierzchnia żagla przedniego [ft²/stopy kwadratowe] | 242.08 |
|---|---|
| Powierzchnia żagla przedniego [m²/metry kwadratowe] | 22.49 |
| Powierzchnia żagla głównego [ft²/stopy kwadratowe] | 189.89 |
| Powierzchnia żagla głównego [m²/metry kwadratowe] | 17.64 |
| Całkowita powierzchnia trójkątów przedniego i grotowego [ft²/stopy kwadratowe] | 431.97 |
| Całkowita powierzchnia trójkątów przedniego i grotowego [m²/metry kwadratowe] | 40.13 |
Dodatkowe
| Oszacowany współczynnik SA/D | 17.27 |
|---|---|
| Szacowana długość wanty przedniej (forestay) [ft/stopy] | 42.27 |
| Szacowana długość wanty przedniej (forestay) [m/metry] | 12.88 |
Inne jachty producenta Kirie
- Dane techniczne KAUFMAN 47
- Dane techniczne FEELING 850
- Dane techniczne FEELING 920
- Dane techniczne FEELING 416
- Dane techniczne FEELING 44
- Dane techniczne FEELING 446
- Dane techniczne FEELING 48
- Dane techniczne FEELING 486
- Dane techniczne FEELING 52
- Dane techniczne FEELING 546
- Dane techniczne FEELING 396 DI
- Dane techniczne FEELING 32
- Dane techniczne FEELING 346
- Dane techniczne FEELING 356
- Dane techniczne FEELING 36
- Dane techniczne FEELING 39
- Dane techniczne FEELING 1090
- Dane techniczne FEELING 286
- Dane techniczne FEELING 30
- Dane techniczne FEELING 1040
