Dane techniczne jachtu
Poniższe dane mają charakter wyłącznie poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do celów nawigacyjnych. Przed wypłynięciem należy zawsze zweryfikować specyfikację jachtu w obowiązującej instrukcji obsługi lub bezpośrednio u armatora. Mogą występować nieznaczne różnice nawet w obrębie tego samego modelu ATALANTA 31 (UK) oraz zmiany wprowadzane przez armatorów, o których informacje zawarte poniżej nie muszą być aktualne. Poniżej podane są d ane deklaratywne przez producentaDane podstawowe jachtu ATALANTA 31 (UK)
| Nazwa jachtu | ATALANTA 31 (UK) |
|---|---|
| Pierwszy rok budowy | 1956 |
| Stocznia / Producent | Fairey Marine |
| Projektant | Uffa Fox |
Wymiary i długości ATALANTA 31 (UK)
| LOA (Length overall – długość całkowita) [ft/stopy] | 31.00 |
|---|---|
| LOA (Length overall – długość całkowita) [m/metry] | 9.45 |
| Długość całkowita zaokrąglona do pełnych stóp. Każdy ułamek stopy zaokrąglany do następnej pełnej stopy, tak by zapewnić sobie zapas miejsca. (tzw. always up) | 31 (stopy) |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [ft/stopy] | 27.00 |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [m/metry] | 8.23 |
| Szerokość maksymalna [ft/stopy] | 8.00 |
| Szerokość maksymalna [m/metry] | 2.44 |
Zanurzenie jachtu ATALANTA 31 (UK)
| Maksymalne zanurzenie [ft/stopy] | 7.00 |
|---|---|
| Maksymalne zanurzenie [m/metry] | 2.13 |
| Minimalne zanurzenie [ft/stopy] | 2.00 |
| Minimalne zanurzenie [m/metry] | 0.61 |
Wyporność i balast
| Wyporność [lb/funt] | 8,000.00 |
|---|---|
| Wyporność [kg/kilogramy] | 3,629 |
| Balast [lb/funt] | 2,000.00 |
| Balast [kg/kilogramy] | 907 |
Zbiorniki
Parametry żagli i współczynniki
| Współczynnik balastu do wyporności | 25.00 |
|---|---|
| Współczynnik D/L (wyporność do długości) | 181.45 |
| Wskaźnik komfortu (comfort ratio) | 27.47 |
| Współczynnik odporności na wywrotność (capsize screening) | 1.60 |
Prędkość i wyporność
| Prędkość teoretyczna kadłuba (hull speed) | 6.96 kn |
|---|---|
| Wyporność na cal zanurzenia (lb/in) | 771.79 pounds/inch |
