Dane techniczne STEVENS 50

Dane techniczne jachtu

Poniższe dane mają charakter wyłącznie poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do celów nawigacyjnych. Przed wypłynięciem należy zawsze zweryfikować specyfikację jachtu w obowiązującej instrukcji obsługi lub bezpośrednio u armatora. Mogą występować nieznaczne różnice nawet w obrębie tego samego modelu STEVENS 50 oraz zmiany wprowadzane przez armatorów, o których informacje zawarte poniżej nie muszą być aktualne. Poniżej podane są d ane deklaratywne przez producenta

Dane podstawowe jachtu STEVENS 50

Nazwa jachtuSTEVENS 50
Pierwszy rok budowy1985
Stocznia / ProducentQueen Long
ProjektantSparkman & Stephens

Wymiary i długości STEVENS 50

LOA (Length overall – długość całkowita) [ft/stopy]50.00
LOA (Length overall – długość całkowita) [m/metry]15.24
Długość całkowita zaokrąglona do pełnych stóp. Każdy ułamek stopy zaokrąglany do następnej pełnej stopy, tak by zapewnić sobie zapas miejsca. (tzw. always up)50 (stopy)
LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [ft/stopy]37.75
LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [m/metry]11.51
Szerokość maksymalna [ft/stopy]14.33
Szerokość maksymalna [m/metry]4.37

Zanurzenie jachtu STEVENS 50

Maksymalne zanurzenie [ft/stopy]6.00
Maksymalne zanurzenie [m/metry]1.83

Wyporność i balast

Wyporność [lb/funt]31,200.00
Wyporność [kg/kilogramy]14,152
Balast [lb/funt]12,000.00
Balast [kg/kilogramy]5,443

Zbiorniki

Parametry żagli i współczynniki

Powierzchnia żagli wg producenta [ft²/stopy kwadratowe]1,153.00
Powierzchnia żagli wg producenta [m²/metry kwadratowe]107.12
Współczynnik SA/D (powierzchnia żagli do wyporności)18.69
Współczynnik balastu do wyporności38.46
Współczynnik D/L (wyporność do długości)258.91
Wskaźnik komfortu (comfort ratio)33.59
Współczynnik odporności na wywrotność (capsize screening)1.82

Prędkość i wyporność

Prędkość teoretyczna kadłuba (hull speed)8.23 kn
Wyporność na cal zanurzenia (lb/in)1,932.90 pounds/inch

Wymiary otaklowania

Spinaker

Powierzchnia żagli

Dodatkowe

Inne jachty producenta Queen Long