Dane techniczne jachtu
Poniższe dane mają charakter wyłącznie poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do celów nawigacyjnych. Przed wypłynięciem należy zawsze zweryfikować specyfikację jachtu w obowiązującej instrukcji obsługi lub bezpośrednio u armatora. Mogą występować nieznaczne różnice nawet w obrębie tego samego modelu OPTIMA 101 (DEHLER) oraz zmiany wprowadzane przez armatorów, o których informacje zawarte poniżej nie muszą być aktualne. Poniżej podane są d ane deklaratywne przez producentaDane podstawowe jachtu OPTIMA 101 (DEHLER)
| Nazwa jachtu | OPTIMA 101 (DEHLER) |
|---|---|
| Pierwszy rok budowy | 1984 |
| Stocznia / Producent | Dehler |
| Projektant | Van de Stadt |
Wymiary i długości OPTIMA 101 (DEHLER)
| LOA (Length overall – długość całkowita) [ft/stopy] | 33.14 |
|---|---|
| LOA (Length overall – długość całkowita) [m/metry] | 10.10 |
| Długość całkowita zaokrąglona do pełnych stóp. Każdy ułamek stopy zaokrąglany do następnej pełnej stopy, tak by zapewnić sobie zapas miejsca. (tzw. always up) | 34 (stopy) |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [ft/stopy] | 29.25 |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [m/metry] | 8.92 |
| Szerokość maksymalna [ft/stopy] | 11.15 |
| Szerokość maksymalna [m/metry] | 3.40 |
Zanurzenie jachtu OPTIMA 101 (DEHLER)
| Maksymalne zanurzenie [ft/stopy] | 5.58 |
|---|---|
| Maksymalne zanurzenie [m/metry] | 1.70 |
Wyporność i balast
| Wyporność [lb/funt] | 8,511.00 |
|---|---|
| Wyporność [kg/kilogramy] | 3,861 |
| Balast [lb/funt] | 3,968.00 |
| Balast [kg/kilogramy] | 1,800 |
Zbiorniki
| Pojemność paliwa [gal/galony] | 10 |
|---|---|
| Pojemność paliwa [l/litry] | 38 L |
| Pojemność wody [gal/galony] | 20 |
| Pojemność wody [l/litry] | 76 |
Parametry żagli i współczynniki
| Powierzchnia żagli wg producenta [ft²/stopy kwadratowe] | 487.00 |
|---|---|
| Powierzchnia żagli wg producenta [m²/metry kwadratowe] | 45.24 |
| Współczynnik SA/D (powierzchnia żagli do wyporności) | 18.75 |
| Współczynnik balastu do wyporności | 46.62 |
| Współczynnik D/L (wyporność do długości) | 151.83 |
| Wskaźnik komfortu (comfort ratio) | 17.42 |
| Współczynnik odporności na wywrotność (capsize screening) | 2.19 |
Prędkość i wyporność
| Prędkość teoretyczna kadłuba (hull speed) | 7.25 kn |
|---|---|
| Wyporność na cal zanurzenia (lb/in) | 1,165.33 pounds/inch |
Wymiary otaklowania
| I (wysokość przedniej wanty) [ft/stopy] | 38.71 |
|---|---|
| I (wysokość przedniej wanty) [m/metry] | 11.80 |
| J (podstawa trójkąta przedniego) [ft/stopy] | 11.81 |
| J (podstawa trójkąta przedniego) [m/metry] | 3.60 |
| P (wysokość żagla grot) [ft/stopy] | 38.39 |
| P (wysokość żagla grot) [m/metry] | 11.70 |
| E (długość bomu) [ft/stopy] | 13.45 |
| E (długość bomu) [m/metry] | 4.10 |
Spinaker
Powierzchnia żagli
| Powierzchnia żagla przedniego [ft²/stopy kwadratowe] | 228.58 |
|---|---|
| Powierzchnia żagla przedniego [m²/metry kwadratowe] | 21.24 |
| Powierzchnia żagla głównego [ft²/stopy kwadratowe] | 258.17 |
| Powierzchnia żagla głównego [m²/metry kwadratowe] | 23.98 |
| Całkowita powierzchnia trójkątów przedniego i grotowego [ft²/stopy kwadratowe] | 486.75 |
| Całkowita powierzchnia trójkątów przedniego i grotowego [m²/metry kwadratowe] | 45.22 |
Dodatkowe
| Oszacowany współczynnik SA/D | 18.74 |
|---|---|
| Szacowana długość wanty przedniej (forestay) [ft/stopy] | 40.47 |
| Szacowana długość wanty przedniej (forestay) [m/metry] | 12.34 |
Inne jachty producenta Dehler
- Dane techniczne VARIANTA
- Dane techniczne VARIANTA 18
- Dane techniczne OPTIMA 98 G (DEHLER)
- Dane techniczne OPTIMA 106 (DEHLER)
- Dane techniczne OPTIMA 83 (DEHLER)
- Dane techniczne OPTIMA 92 (DEHLER)
- Dane techniczne OPTIMA 98 (DEHLER)
- Dane techniczne DUETTA 94 (DEHLER)
- Dane techniczne DELANTA 76 (DEHLER)
- Dane techniczne DEHLER 46 SQ
- Dane techniczne DEHLER 46
- Dane techniczne DEHLYA 22
- Dane techniczne DEHLER 41
- Dane techniczne DEHLER 43 CWS
- Dane techniczne DEHLER 45
- Dane techniczne DEHLER 46 C
- Dane techniczne DEHLER 38
- Dane techniczne DEHLER 39 CWS
- Dane techniczne DEHLER 39 SQ
- Dane techniczne DEHLER 39
