Dane techniczne jachtu
Poniższe dane mają charakter wyłącznie poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do celów nawigacyjnych. Przed wypłynięciem należy zawsze zweryfikować specyfikację jachtu w obowiązującej instrukcji obsługi lub bezpośrednio u armatora. Mogą występować nieznaczne różnice nawet w obrębie tego samego modelu SCANMAR 25 oraz zmiany wprowadzane przez armatorów, o których informacje zawarte poniżej nie muszą być aktualne. Poniżej podane są d ane deklaratywne przez producentaDane podstawowe jachtu SCANMAR 25
| Nazwa jachtu | SCANMAR 25 |
|---|---|
| Pierwszy rok budowy | 1976 |
| Projektant | Bernt Andersson |
Wymiary i długości SCANMAR 25
| LOA (Length overall – długość całkowita) [ft/stopy] | 23.03 |
|---|---|
| LOA (Length overall – długość całkowita) [m/metry] | 7.02 |
| Długość całkowita zaokrąglona do pełnych stóp. Każdy ułamek stopy zaokrąglany do następnej pełnej stopy, tak by zapewnić sobie zapas miejsca. (tzw. always up) | 24 (stopy) |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [ft/stopy] | 21.00 |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [m/metry] | 6.40 |
| Szerokość maksymalna [ft/stopy] | 6.53 |
| Szerokość maksymalna [m/metry] | 1.99 |
Zanurzenie jachtu SCANMAR 25
| Maksymalne zanurzenie [ft/stopy] | 4.76 |
|---|---|
| Maksymalne zanurzenie [m/metry] | 1.45 |
Wyporność i balast
| Wyporność [lb/funt] | 4,630.00 |
|---|---|
| Wyporność [kg/kilogramy] | 2,100 |
| Balast [lb/funt] | 1,984.00 |
| Balast [kg/kilogramy] | 900 |
Zbiorniki
Parametry żagli i współczynniki
| Współczynnik balastu do wyporności | 42.85 |
|---|---|
| Współczynnik D/L (wyporność do długości) | 223.19 |
| Wskaźnik komfortu (comfort ratio) | 27.18 |
| Współczynnik odporności na wywrotność (capsize screening) | 1.57 |
Prędkość i wyporność
| Prędkość teoretyczna kadłuba (hull speed) | 6.14 kn |
|---|---|
| Wyporność na cal zanurzenia (lb/in) | 489.98 pounds/inch |
