Dane techniczne jachtu
Poniższe dane mają charakter wyłącznie poglądowy i nie mogą być wykorzystywane do celów nawigacyjnych. Przed wypłynięciem należy zawsze zweryfikować specyfikację jachtu w obowiązującej instrukcji obsługi lub bezpośrednio u armatora. Mogą występować nieznaczne różnice nawet w obrębie tego samego modelu NEWPORT 41S oraz zmiany wprowadzane przez armatorów, o których informacje zawarte poniżej nie muszą być aktualne. Poniżej podane są d ane deklaratywne przez producentaDane podstawowe jachtu NEWPORT 41S
| Nazwa jachtu | NEWPORT 41S |
|---|---|
| Pierwszy rok budowy | 1974 |
| Stocznia / Producent | Capital Yachts Inc. |
| Projektant | C&C Design Group |
Wymiary i długości NEWPORT 41S
| LOA (Length overall – długość całkowita) [ft/stopy] | 41.00 |
|---|---|
| LOA (Length overall – długość całkowita) [m/metry] | 12.50 |
| Długość całkowita zaokrąglona do pełnych stóp. Każdy ułamek stopy zaokrąglany do następnej pełnej stopy, tak by zapewnić sobie zapas miejsca. (tzw. always up) | 41 (stopy) |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [ft/stopy] | 30.00 |
| LWL (Length waterline – długość linii wodnej) [m/metry] | 9.14 |
| Szerokość maksymalna [ft/stopy] | 11.25 |
| Szerokość maksymalna [m/metry] | 3.43 |
| Wysokość w kabinie [ft/stopy] | 6.25 |
| Wysokość w kabinie [m/metry] | 1.91 |
Zanurzenie jachtu NEWPORT 41S
| Maksymalne zanurzenie [ft/stopy] | 6.25 |
|---|---|
| Maksymalne zanurzenie [m/metry] | 1.91 |
Wyporność i balast
| Wyporność [lb/funt] | 18,000.00 |
|---|---|
| Wyporność [kg/kilogramy] | 8,165 |
| Balast [lb/funt] | 8,215.00 |
| Balast [kg/kilogramy] | 3,726 |
Zbiorniki
| Pojemność paliwa [gal/galony] | 35 |
|---|---|
| Pojemność paliwa [l/litry] | 132 L |
| Pojemność wody [gal/galony] | 75 |
| Pojemność wody [l/litry] | 284 |
Parametry żagli i współczynniki
| Powierzchnia żagli wg producenta [ft²/stopy kwadratowe] | 750.00 |
|---|---|
| Powierzchnia żagli wg producenta [m²/metry kwadratowe] | 69.68 |
| Współczynnik SA/D (powierzchnia żagli do wyporności) | 17.54 |
| Współczynnik balastu do wyporności | 45.64 |
| Współczynnik D/L (wyporność do długości) | 297.62 |
| Wskaźnik komfortu (comfort ratio) | 33.26 |
| Współczynnik odporności na wywrotność (capsize screening) | 1.72 |
Prędkość i wyporność
| Prędkość teoretyczna kadłuba (hull speed) | 7.34 kn |
|---|---|
| Wyporność na cal zanurzenia (lb/in) | 1,205.92 pounds/inch |
Wymiary otaklowania
| I (wysokość przedniej wanty) [ft/stopy] | 52.00 |
|---|---|
| I (wysokość przedniej wanty) [m/metry] | 15.85 |
| J (podstawa trójkąta przedniego) [ft/stopy] | 17.00 |
| J (podstawa trójkąta przedniego) [m/metry] | 5.18 |
| P (wysokość żagla grot) [ft/stopy] | 44.00 |
| P (wysokość żagla grot) [m/metry] | 13.41 |
| E (długość bomu) [ft/stopy] | 13.60 |
| E (długość bomu) [m/metry] | 4.15 |
Spinaker
Powierzchnia żagli
| Powierzchnia żagla przedniego [ft²/stopy kwadratowe] | 442.00 |
|---|---|
| Powierzchnia żagla przedniego [m²/metry kwadratowe] | 41.06 |
| Powierzchnia żagla głównego [ft²/stopy kwadratowe] | 299.20 |
| Powierzchnia żagla głównego [m²/metry kwadratowe] | 27.80 |
| Całkowita powierzchnia trójkątów przedniego i grotowego [ft²/stopy kwadratowe] | 741.20 |
| Całkowita powierzchnia trójkątów przedniego i grotowego [m²/metry kwadratowe] | 68.86 |
Dodatkowe
| Oszacowany współczynnik SA/D | 17.33 |
|---|---|
| Szacowana długość wanty przedniej (forestay) [ft/stopy] | 54.71 |
| Szacowana długość wanty przedniej (forestay) [m/metry] | 16.68 |
Inne jachty producenta Capital Yachts Inc.
- Dane techniczne NEWPORT 33
- Dane techniczne NEWPORT 41 Mk II
- Dane techniczne NEWPORT 41
- Dane techniczne NEWPORT 31
- Dane techniczne NEWPORT 33 PH
- Dane techniczne NEWPORT 28
- Dane techniczne NEWPORT 30-2
- Dane techniczne NEWPORT 30-3
- Dane techniczne NEWPORT 27-1
- Dane techniczne NEWPORT 27-3
- Dane techniczne NEWPORT 27S-2
- Dane techniczne NEWPORT 27S
- Dane techniczne NEWPORT 28-2
- Dane techniczne NEPTUNE 24 CB
- Dane techniczne NEPTUNE 24 FK
- Dane techniczne NEPTUNE 16
- Dane techniczne GULF 27
- Dane techniczne GULF 29
- Dane techniczne GULF 39
